Nieuws

Boon Two: alles voor twee euro

Lees artikel
QuartierBleu_Shoppingboulevard
BoonTwo_QuartierBleu

De winkelboulevard van Quartier Bleu, een buurtontwikkeling van Matexi, wordt binnenkort aangevuld met een nieuwe naam: Boon Two. De van oorsprong Franse keten, met diverse producten aan eenzelfde prijs van 2 euro, zal de panden innemen naast Medi-Market en Panos. Met deze nieuwe invulling werkt Quartier Bleu verder aan een gevarieerd retailaanbod, zowel voor de bewoners van de buurt als voor bezoekers.

De naam Boon Two laat niet meteen een belletje (of beter gezegd: een 2 eurootje) rinkelen. Het gaat om een relatief jong concept dat komt overwaaien van onze zuiderburen. De keten heeft twee vestigingen in Frankrijk (Parijs en Aulnoy-Lez-Valenciennes) en een in Luik, en opent nu een eerste winkel in Vlaanderen.

Mix van retailers voor bewoners en bezoekers

Onder het motto ‘Het is niet nodig om de prijs te vragen’ is het concept van Boon Two erg simpel: voor alles wat je in de winkel vindt, betaal je een vaste prijs van 2 euro. Het unieke concept is in Quartier Bleu goed voor 378 m² aan retailoppervlakte, gevestigd aan het plein waar je ook de populaire MediMarket en Panos vindt. Daarmee zijn in één klap de twee winkelpanden ingevuld.

Steven Bervoets, Retail Manager bij Matexi, is verheugd dat de ruimte – na het vertrek van een vorige huurder – snel opnieuw ingevuld raakt: “Een goede commerciële mix is van groot belang om onze baseline ‘Always a Reason’ te kunnen waarmaken. We willen een divers aanbod bieden, met de nodige ‘trekkers’ zoals H&M en AS Adventure. Dat zijn bestemmingswinkels waarvoor de klanten specifiek naar Quartier Bleu komen. Daarnaast willen we ook lokale sterke spelers aantrekken, zoals Fietsen Gaethofs. Die gevestigde waarden vullen we aan met vernieuwende, unieke concepten die je binnen Limburg enkel in Quartier Bleu vindt. Denk maar aan Juttu en Coolblue. Boon Two kiest nu voor zijn eerste Vlaamse winkel voor Quartier Bleu.”

Dat Boon Two geen luxemerk is, is een opportuniteit voor het doelpubliek van Quartier Bleu, duidt Jolien Lenaerts, Marketing Specialist bij Matexi: “We streven naar een mix van verschillende types retailers. Met Boon Two geven we een antwoord op de koopkracht die de laatste tijd toch onder druk staat. Door de aantrekkelijke prijszetting van Boon Two en het leuke, snel wisselende productaanbod boordevol fijne hebbedingetjes en praktische spullen, is er altijd een reden om langs deze nieuwe winkel te gaan.”

De mix van retailers is uiteraard een meerwaarde voor de bewoners van Quartier Bleu, waarvan de woonunits inmiddels voor 70% verkocht zijn. “We spelen graag in op de noden van onze bezoekers maar ook van onze buurtbewoners, want voor hen vormt Quartier Bleu naast hun thuishaven ook hun primaire winkelgebied. Zo is bijvoorbeeld buurtsupermarkt Delhaize een belangrijke speler binnen het project.”